2009-10-14

Denna vecka...


Har vi teoretiskt o i dag praktiskt lärt oss om denna. En analogbandspelare. Just denna står i studio 1 o går lös på en halv miljon. Banden som är 2 tum breda rymmer 24 kanaler o 16 min musik. Kostar ca 4000 st. Jag har idag äntligen fullt ut förstått hur äkta analog ljud låter. För övrigt så har jag lånat en pod av en kille i klassen. Har nu bestämt mig vad jag ska spela in i studio 4. Om tid finns så vill jag boka studiotid o spela in nåt utom skolan, bara för att det är så kul. :) annars så knallar det på med skola. Lär väl bli ett prov innan jul så jag ska fortsätta o hålla kunskaperna fräscha. Finns ett avsnitt jag måste lära mig igen. El lära. Vi var även ner i tape arkivet! :) fanns massa gamla band bla lilli o sussi, Jerkan, michael bolton mm mm. Dyrgripen är nog ändå ett tape med Ramones! Nu på väg hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar